EELK Usuteaduse Instituut
Õppeaine 'Süstemaatilise teoloogia uurimisseminar II'Nimi inglise keeles: Research Seminar in Systematic Theology II
Õppeaine eesmärgidToetada teise astme üliõpilaste lõputööde kirjutamist süstemaatilises teoloogias ning arendada nende akadeemilisi põhioskusi süstemaatilise teoloogia näite najal.
ÕpiväljundidKursuse läbinud üliõpilane edasijõudnute (MA) tasemel:
- orienteerub erinevates abimaterjalides uurimistöö kirjutamiseks süstemaatilises teoloogias - kommenteerib kriitiliselt/retsenseerib kaasüliõpilaste kirjutatud tekste; - annab suuliselt aru oma uurimistöö hetkeseisust ja (vahe-)tulemustest; - väitleb ja arutleb avalikult süstemaatilise teoloogia tekstide ja probleemide üle nii autori kui lugeja positsioonist; - mõistab sügavamalt ja kriitilisemalt süstemaatilise teoloogia hädavajalikku panust teoloogiahariduse eesmärgini (s.o teoloogiline otsustusvõime ja pädevus) jõudmisel. Aine sisukirjeldusRKH, MA ja PhD (TÜ-st) astmete üliõpilased, kes kirjutavad süstemaatilises teoloogias prof. Thomas-Andreas Põderi juures uurimistöid, kohtuvad kaks korda semestris ühisteks aruteludeks oma tööde üle, et õppejõu juhatusel üksteiselt õppida ja üksteist toetada.
ÕppekirjandusUurimisseminaril osalejad saavad ligipääse uurimisseminari kaustadele GoogleDrive’is, mis sisaldab suurest materjaliküllusest hoolikalt väljavalitud abimaterjale nii eesti kui inglise keeles (soovijad võivad saada materjale ka saksa keeles). Esimeses seminaris tutvustatakse õppekirjandust lähemalt.
--- Põder, Thomas-Andreas, Süstemaatiline teoloogia ja selle roll teoloogilise pädevuse omandamisel. Venia legendi loeng. Kirik & Teoloogia nr 236/ 17.6.2016 Põder, Thomas-Andreas, Kirik ja teoloogia: dogmaatiline arutlus. Nr 1-2 / 18.-23.12.2011 --- Lugemine, kirjutamine ja uurimistöö süstemaatilise teoloogia raames (ing k, 39 lk) - vt uurimisseminari Google Drive Stone, Howard W., Duke, James O., How To Think Theologically, Third Edition, Minneapolis: Fortress Press, 2013 Leiner, Martin, Methodischer Leitfaden. Systematische Theologie und Religionsphilosophie, Göttingen: Vandenhoeck & Ruprecht, 2008 --- Paul L. Allen, Theological Method. A Guide for the Perplexed, T&T Clark, 2012. Mary M. Veeneman, Introducing Theological Method: A Survey of Contemporary Theologians and Approaches, Grand Rapids, MI: Baker Academic, 2017 --- Lucretia B. Yaghjian, Writing Theology Well. A Rhetoric for Theological and Biblical Writers, London, New York: Bloomsbury T&T Clark, 2015. Heather Walton, Writing Methods in Theological Reflection, London: SCM Press, 2014 Michael Kibbe, From Topic to Thesis. A Guide to Theological Research, IVP Academic, 2016 Robert W. Pazmino, Doing Theological Research: An Introductory Guide for Survival in Theological Education, Eugene, Oregon: Wipf&Stock, 2009 Nancy C. Murphy, Reasoning and Rhetoric in Religion, Eugene, OR: Wipf and Stock Publishers, 2001 [1994] --- Booth, Wayne C. et al., The Craft of Research, Third Edition, Chicago, London: The University of Chicago Press, 2008 ÕppemeetodidUurimisseminar toimub läbi kahe semestri ja mahuks on 3 EAP-d. Valikainena saab seda läbida RKH õppekava raames ühe korra, s.t. punkte saab selle eest ühe korra.
Kes alustavad lõputööle mõtlemist kaks aastat enne lõputöö esitamist ja jõuavad juhendamise osas kokkuleppele prof. Põderiga, nendele on esimesel aastal väga soovitatav uurimisseminaris osaleda, aga teisel aastal kohustuslik. Individuaalsed konsultatsioonid seoses uurimistööga on prof. Põderi juures võimalikud üksnes siis, kui käiakse seminaris. 2018/2019 õppeaastal: 1. uurimisseminar toimub 13. oktoober 16.15-17.45 2. uurimisseminar toimub: 22. detsember alates 11.00 3. uurimisseminar toimub: 16. veebruar alates 11.00 4. uurimisseminar toimub: täpsustub novembris HindamiskriteeriumidSeminarides osalemine, aktiivne ettevalmistus ja kaasa töötamine. Hinne on mitteeristav: arvestatud – mittearvestatud.
Õppejõu nimiThomas-Andreas Põder
Lõpphindamise viisArvestus jooksva töö põhjal.
Õpetatakse järgmistes õppekavades2018: UT_MA_2015* 2017: UT_MA_2015* 2016: UT_MA_2015* * Valikaine
| ||||||||||||