EELK Usuteaduse Instituut
Õppeaine 'Süstemaatilise teoloogia uurimisseminar I'Nimi inglise keeles: Research Seminar in Systematic Theology I
Õppeaine eesmärgidToetada esimese astme üliõpilaste lõputööde kirjutamist süstemaatilises teoloogias ning arendada nende akadeemilisi põhioskusi süstemaatilise teoloogia näite najal.
ÕpiväljundidKursuse läbinud üliõpilane:
- orienteerub erinevates abimaterjalides uurimistöö kirjutamiseks süstemaatilises teoloogias - kommenteerib kriitiliselt/retsenseerib kaasüliõpilaste kirjutatud tekste; - annab suuliselt aru oma uurimistöö hetkeseisust ja (vahe-)tulemustest; - väitleb ja arutleb avalikult süstemaatilise teoloogia tekstide ja probleemide üle nii autori kui lugeja positsioonist; - mõistab sügavamalt ja kriitilisemalt süstemaatilise teoloogia hädavajalikku panust teoloogiahariduse eesmärgini (s.o teoloogiline otsustusvõime ja pädevus) jõudmisel. Aine sisukirjeldusRKH, MA ja PhD (TÜ-st) astmete üliõpilased, kes kirjutavad süstemaatilises teoloogias prof. Thomas-Andreas Põderi juures uurimistöid, kohtuvad kaks korda semestris ühisteks aruteludeks oma tööde üle, et õppejõu juhatusel üksteiselt õppida ja üksteist toetada.
Õppekirjandus- Uurimisseminaril osalejad saavad ligipääse uurimisseminari kaustadele GoogleDrive’is, mis sisaldab suurest materjaliküllusest hoolikalt väljavalitud abimaterjale nii eesti kui inglise keeles (soovijad võivad saada materjale ka saksa keeles).
- Põder, Thomas-Andreas, Süstemaatiline teoloogia ja selle roll teoloogilise pädevuse omandamisel. Venia legendi loeng. Kirik & Teoloogia nr 236/ 17.6.2016 - Põder, Thomas-Andreas, Kirik ja teoloogia: dogmaatiline arutlus. Nr 1-2 / 18.-23.12.2011 - Lugemine, kirjutamine ja uurimistöö süstemaatilise teoloogia raames (ing k, 39 lk) - vt uurimisseminari Google Drive - Stone, Howard W., Duke, James O., How To Think Theologically, Third Edition, Minneapolis: Fortress Press, 2013 - Leiner, Martin, Methodischer Leitfaden. Systematische Theologie und Religionsphilosophie, Göttingen: Vandenhoeck & Ruprecht, 2008 - Booth, Wayne C. et al., The Craft of Research, Third Edition, Chicago, London: The University of Chicago Press, 2008 ÕppemeetodidUurimisseminar toimub läbi kahe semestri ja mahuks on 3 EAP-d. Valikainena saab seda läbida RKH õppekava raames ühe korra, s.t. punkte saab selle eest ühe korra.
Kes alustavad lõputööle mõtlemist kaks aastat enne lõputöö esitamist ja jõuavad juhendamise osas kokkuleppele prof. Põderiga, nendele on esimesel aastal väga soovitatav uurimisseminaris osaleda, aga teisel aastal kohustuslik. Individuaalsed konsultatsioonid seoses uurimistööga on prof. Põderi juures võimalikud üksnes siis, kui käiakse seminaris. 2017/2018 õppeaastal: 1. uurimisseminar toimub 14. oktoober alates 16.30 2. uurimisseminar toimub: 8. detsember alates 11.00 3. uurimisseminar toimub: 17. veebruar alates 11.00 4. uurimisseminar toimub: 31. märts alates 11.00 HindamiskriteeriumidSeminarides osalemine, aktiivne ettevalmistus ja kaasa töötamine. Hinne on mitteeristav: arvestatud – mittearvestatud.
Õppejõu nimiThomas-Andreas Põder
Lõpphindamise viisArvestus jooksva töö põhjal.
Õpetatakse järgmistes õppekavades2018: UT_RKH_2013 2017: UT_RKH_2013 2016: UT_RKH_2013
| ||||||||||||